Результати моніторингу обізнаності з явищем
булінгу у Миколаївському ЗЗСО
Метою опитування, яке проводилося в кінці 2022-2023 навчальному році, було побачити рівень обізнаності учнів з питань
булінгу у закладі освіти, дізнатися, чи це явище є актуальним для
них, чи знають вони як захищатися від цькування та ще раз нагадати
учням, що слід відстоювати свої права.
Опитування було стислим та
лаконічним, щоб не перевантажувати увагу та зайняти мінімум часу.
З результатів видно, що більшість учнів знайомі з поняттям
булінгу, вміють відрізнити його від звичайного конфлікту (40,7%
булінг – це систематичне цькування). Та є й такі, що плутають ці два
явища, та явище агресії теж називають булінгом. Учні стверджують, що
знають як захиститися та куди звернутися у випадках булінгу. Та деякі
з них не вірять, що це спрацює.
Серед причин, які змушують дітей вести себе як агресор,
найчастіше опитані називають: спробу самоствердитися – 37%, власну
невдоволеність життям – 17,9%, захисна поведінка - 16,2%,
жорстокість як потреба (коли страждають інші – їм добре) – 14,5%,
наслідування поведінки дорослих - 11,6%.
Втішає свідома позиція учнів, які вважають, що спільна
боротьба з цією проблемою, дозволить її подолати або хоча б зменшити
– 62,6%
Коментарi